Lungcancerdagen 2016 – 1 november

oktober 06, 2016

En dödlig sjukdom du kan leva med

Allt fler lär sig leva med lungcancer. Därför är det med stor glädje och framtidstro Lungcancerföreningen bjuder in till Lungcancerdagen 2016. Årets lungcancerdag är den 13:e i ordningen. Inbjudna är förstås patienter och deras anhöriga/närstående, läkare och övrig vårdpersonal samt politiker.

Var god se programmet för dagen.

Tid och plats
Välkommen till Lungcancerdagen på Oscarsteatern i Stockholm den 1 november 2016!

kl 09.30 – Seminarium endast för vårdpersonal – ”Målstyrd behandling”.

kl 11.30 – Lunch för er som angivit det i er anmälan.

Kl 12.30 – Start för eftermiddagens föreläsningar, dit vi hälsar alla välkomna.

Anmälan
Att närvara på Lungcancerdagen är kostnadsfritt. Tyvärr kan vi inte garantera att alla får plats, så det är först till kvarn som gäller. Sista dag för din anmälan är den 25 oktober.

Anmäl dig gratis till Lungcancerdagen 2016

Eller anmäl dig genom att skicka mail till monica.sandstrom@umu.se eller tel 070-640 63 07.

Anmälan sker via Cancerakademin, där finns också programmet att läsa.

Vägbeskrivning
Oscarsteatern, Kungsgatan 63, ligger mitt i centrala Stockholm, cirka 300 meter från Centralstationen och 50 meter ifrån Arlanda Express.

Ersättning för resa
Lungcancerföreningens medlemmar som bor utanför Storstockholm kan få hjälp med resekostnaden till Lungcancerdagen. Ansök snarast på kansli@lungcancerforeningen.se och tala om hur du tänker resa samt ditt namn och postadress. Efter ett OK får Du ersättning i efterskott mot originalkvitton och bankkontouppgifter.

Mer om oss
Här på vår hemsida kan du läsa mer om vår verksamhet. Hittar du inte vad du söker, får du naturligtvis gärna kontakta vår ordförande Tommy Björk. Honom når du enklast på telefon 020-88 55 33.

Hjärtligt välkomna!