Användarvillkor för lungcancerforeningen.se

Lungcancerföreningen är en ideell, oberoende förening som arbetar mot lungcancer. Allt material på webbplatsen är kontrollerad och godkänd av sakkunniga, samt upphovsrättsligt skyddat och tillhör Lungcancerföreningen. Materialet får inte kopieras, säljas, distribueras eller på något annat sätt återges utan tillåtelse från Lungcancerföreningen.

Vi tar inte ansvar för någon form av skada som kan vara ett resultat, direkt eller indirekt, av användning eller felanvändning av information som finns i eller hänvisas till på webbplatsen.

Användarvillkoren kan när som helst att uppdateras av Lungcancerföreningen utan särskilt meddelande.

Medlemsvillkor

Genom att bli medlem, antingen via betalning på vår webbsida eller till vårt Plusgirokonto så accepterar du medlemsvillkoren.

• Medlemsavgiften betalas årligen och gäller 1 år från betalning.

Medlemsvillkoren kan när som helst att uppdateras av Lungcanceföreningen, och i sådana fall meddelas medlemmen 1 månad innan.

Köp- & Återbetalningsvillkor

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. För fysisk produkt så är det förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. Vi tillämpar även 14 dagars rätt att ångra ditt medlemskap eller gåva. Vänligen kontakta oss för information om hur du går till väga innan retur eller för att avsluta en automatisk betalning.

Vid ett köp eller när en förutbestämd dragning görs automatiskt från ditt kort så får du alltid en bekräftelse från oss via e-post.

För frågor om medlemskap, gåvor och köp vänligen kontakta oss på betalning@lungcancerforeningen.se.

Integritetspolicy

Personuppgiftsansvar

Lungcancerföreningen är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter på denna webbplats. Information om hur du kontaktar oss finns i menyn längst upp på sidan.

Dina uppgifter

Personuppgifter (namn, adress, telefonnummer, e-post, mm) som lämnas i samband med beställning eller kontakt med oss sparas bara så länge som de behövs för att utföra tjänsten du begärt. Vi lämnar inte ut dina uppgifter till tredje part.

Du har rätt att skriftligen – underskrivet, per post – begära utdrag om den information som finns lagrad om dig.

För frågor vänligen kontakta oss på betalning@lungcancerforeningen.se.

En permanent kaka ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. En sessionskaka lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionskakor försvinner när du stänger din webbläsare.

Webbplatsen använder kakor för att samla anonym statistik och för att beställningar ska kunna genomföras. Du kan stänga av stöd för kakor i din webbläsare.

Tvist

Ska i första hand lösas i sämja mellan parterna. I andra hand med hjälp av Allmäna reklamationsnämnden. Och i tredje hand i svensk domstol (Stockholm).

Kontakt

För frågor om ovanstående vänligen kontakta oss på betalning@lungcancerforeningen.se.